Postup při reklamaci
Zboží a výrobky zakoupené u nás je samozřejmě možné reklamovat.
Pokud Vám dorazilo zboží nějakým způsobem poškozené, popřípadě nefunkční či se začala u zboží časem projevovat nějaká závada. Můžete v záruční době zboží vrátit zpět k nám na reklamaci. Vše důkladně prohlédneme a otestujeme. Reklamaci vyřešíme v co nejkratším termínu, nejdéle do 30 dní od přijetí, k Vaší spokojenosti.
Pro ulehčení zpracování reklamace si můžete stáhnout náš reklamační formulář, který můžete vyplnit v počítači, uložit a vytisknout. Popřípadě formulář vytiskněte prázdný a vyplňte ručně. Tento formulář pak společně s fakturou přiložte k reklamovanému zboží a zašlete, případně přineste, zpět k nám.
Adresa pro reklamaci zboží:
BATTEX, spol. s r.o.
Politických vězňů 1337
274 01 SLANÝ
Kontakt: 312 510 007
Reklamační formulář - ke stažení
Veškeré podmínky pro reklamaci najdete uvedené níže.
Reklamační řád ve formátu PDF - platnost od 1.6.2017
I. Všeobecná ustanovení
- Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při provádění záručních a pozáručních oprav a je nedílnou součástí Obchodních podmínek BATTEX, spol. s r.o.
- Reklamační řád se vztahuje na zboží, výrobky a služby (dále jen produkty) zakoupené ve společnosti BATTEX, spol. s r.o. a za předpokladu, že je reklamace v souladu s tímto reklamačním řádem.
- Základní podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení dokladu o zaplacení produktu, tj. faktury nebo dodacího listu, které slouží současně jako záruční doklad, popřípadě dalších listin předávaných spolu s produktem, jako je záruční list, list akumulátoru, list kompletnosti, průvodní dokumentace apod. Tyto listiny předkládejte v prosté kopii.
- Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s Obchodními podmínkami BATTEX, spol. s r.o. a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Uzavřením kupní smlouvy se rozumí i objednávky uskutečněné pomocí prostředku komunikace na dálku (e-shop).
- Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy uzavřené v době platnosti tohoto reklamačního řádu, pokud nejsou smluvně ujednány jiné záruční podmínky.
II. Nárok na uplatnění záruky
- Kupující má právo uplatnit záruku jen na produkt, který vykazuje vady produktu, vztahuje se na něj záruka a bylo zakoupeno u prodávajícího.
- Kupující je povinen zajistit kontrolu produktů co nejdříve po jejich převzetí. Jestliže tak neučiní, může uplatnit nároky z vad zjištěných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady měl produkt již v době jeho převzetí.
- Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- ztrátou dokladů dle bodu I. části 3., popřípadě předložením dokladů, které se k danému produktu nevztahují,
- vypršela-li u reklamovaného produktu dnem převzetí do opravy záruční doba nebo životnost,
- porušením ochranných či záručních pečetí a nálepek, pokud na produktech jsou,
- mechanickým poškozením produktů,
- elektrickým poškozením (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) způsobeným vnějším zkratem či jiným nevhodným zacházením s produktem,
- poškozením produktů při přepravě (tyto škody je nutné řešit přímo s dopravcem); pokud zásilka jeví známky poškození, nepřebírejte ji,
- používáním produktů v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy účelu použití,
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o produkty,
- produkty byly poškozeny nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci a normách nebo všeobecnými zásadami,
- provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
- zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN,
- produkt byl poškozen živly (vyšší mocí).
- Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávající v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla smlouva uzavřena, musel vědět.
- Prodávající ve smyslu platných zákonů, si vyhrazuje právo nahradit vadné a neopravitelné produkty za jiné, obdobné se srovnatelnými technickými parametry.
- Náklady spojené s přepravou od kupujícího k prodávajícímu nese kupující, pokud se před uplatněním záruky nedohodnou jinak.
III. Délka záruky
- Prodávající, ve smyslu platných zákonů, poskytuje kupujícímu spotřebiteli na produkty záruku 24 měsíců, kupujícímu podnikateli záruku 12 měsíců, není-li pro konkrétní případy stanovena záruka jiná (např. TP, smluvní podmínky, kupní smlouva apod.)
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení produktů způsobené jejich používáním.
- Záruka na životnost produktů se řídí příslušnou platnou normou nebo TP pro daný produkt. Nelze tedy zákonnou záruku uplatňovat např. na žárovky.
- Pokud zákazník není schopen u akumulátorů prokázat počet nabíjecích a vybíjecích cyklů akumulátorových baterií, řídí se záruky podle Tabulky č.1 – Předpokládané opotřebení akumulátorů.
- Plnění záruční doby začíná dnem vystavení faktury, dodacího listu nebo záručního listu a prodlužuje se o dobu, po kterou byl produkt v záruční opravě.
- V případě výměny produktu za nový, se případné další reklamace uplatňují na základě původního dodacího listu, faktury či záručního listu a podle těchto dokumentů se počítá i záruka, a to vždy s ohledem na bod 3.5.
- Na dárky ke zboží nelze uplatňovat záruku.
IV. Ceník oprav
- Veškeré právem uplatněné záruční opravy jsou zdarma.
- V případě neoprávněné reklamace jsou kupujícímu účtovány veškeré náklady spojené s testováním a opravou produktu a jeho dopravou k zákazníkovi.
- U mimozáručních oprav je účtována hodinová sazba ve výši 200,- Kč za každou započatou půlhodinu + cena vyměněných dílů + příslušné DPH.
V. Způsob provedení reklamace
- Vyřízení reklamace se vztahuje pouze k popisu závady uvedené kupujícím. Kupující je povinen popsat závadu co nejvýstižněji. Pro rychlejší vyřízení reklamace doporučujeme přiložit vyplněný reklamační list.
- Firma BATTEX, spol. s r.o. bude kupujícímu účtovat práci v případě, že popis závady bude nedostatečný nebo zavádějící. Testovány budou jen funkce uvedené v popisu závady!
- U akumulátorů nebo akumulátorových sestav je třeba uvést, zda se jedná o závadu:
- mechanickou
- elektrickou (nízké napětí, neodpovídající kapacita, nelze nabíjet, přehřívání akumulátoru při nabíjení apod.), kde je třeba ještě uvést:
- způsob používání (nabíjecí a vybíjecí proudy, popř. typ zařízení, v kterém akumulátor pracuje) a
- typ nabíječe nebo způsob nabíjení.
- U reklamací nabíječů je třeba uvést typ akumulátoru, u kterého nabíječ vykazuje nefunkčnost.
- Jedná-li se o vadu odstranitelnou, bude reklamace řešena následujícím způsobem:
- firma BATTEX, spol. s r.o. vadu odstraní, a to bez zbytečného odkladu, nebo
- firma BATTEX, spol. s r.o. vadný produkt vymění za produkt bez vady (závisí to jen na rozhodnutí prodávajícího a kupující se nemůže takového vyřízení své reklamace právem domáhat).
- Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohla být věc řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vyřeší reklamaci:
- výměnou produktu za produkt jiný, funkční, stejných nebo lepších technických parametrů, nebo
- v případě, že nemůže prodávající provést výměnu produktu za jiný, uzavře reklamaci vystavením opravného dokladu na vadnou věc.
- Jedná-li se o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby mohla být věc řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vyřeší reklamaci:
- V případě produktu vadného ihned po dodání, je-li reklamace uplatněna do 5 dnů od dodání produktu, vyřídí prodávající reklamaci okamžitou výměnou produktu za produkt nový, popř. vyrobí nový produkt v co nejkratší době.
- Kupující je povinen předat produkt firmě BATTEX, spol. s r.o. kompletní včetně příslušenství.
- Kupující při uplatnění reklamace je povinen předat produkty čisté v souladu s hygienickými předpisy a obecnými hygienickými zásadami včetně všech součástí a příslušenství.
- Reklamace se vyřizují výhradně ve firmě BATTEX, spol. s r.o., popřípadě v autorizovaných sběrnách nebo u autorizovaných dealerů, nikoliv u zákazníka. Výjimku tvoří speciální obchodní případy a produkty, u kterých je smluvně zajišťován servis přímo u zákazníka.
- Veškeré informace o průběhu reklamačního řízení Vám sdělí na základě čísla reklamačního protokolu pracovníci obchodního oddělení na adrese battex@battex.cz.
- Reklamované produkty zaslané kupujícím na náklady firmy BATTEX, spol. s r.o. (dobírka) nebude přijato.
- Zjistí-li firma BATTEX, spol. s r.o. , že příčinou problémů není reklamovaný produkt, ale související zařízení, bude kupujícímu účtována práce spojená s nápravou tohoto stavu.
- Okamžitá výměna produktu je podmíněna jeho fyzickým stavem na skladě. Ve výjimečných případech, pokud to kapacity firmy BATTEX, spol. s r.o. dovolí, lze po dobu opravy zapůjčit (proti finanční záloze a za úplatu) za produkt v opravě náhradu.
- Spotřebiteli musí být reklamace včetně odstranění vady vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace a současně splnění bodu 5.8., pokud se prodávající a spotřebitel nedohodnou na delší lhůtě. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace v souladu s ust. § 605 NOZ. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Lhůta 30 dnů není závazná vůči podnikateli.
VI. Účinnost
- Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dne 1. června 2017 a platí do vydání nového Reklamačního řádu.
O bateriích a akumulátorech víme opravdu vše! A rádi Vám poradíme.
Vyrobíme baterii na míru, přesně podle Vašich požadavků.
Jsme držitelem certifikátů jakosti ISO 9001.
Při nákupu nad 5000 Kč platíme dopravu my.